تبلیغات
وبلاگ ورزشی - آموزش تمامی رشته ها - اخبار ورزشی- آموزش بوکس - آموزش جودو - مسابقات بوکس - عکسهای مسابقات بوکس - عکسهای مسابقات جودو - عکسهای مسابقات ووشو - عکسهای مسابقات المپیک - عکسهای مسابقات جهانی کشتی کج - عکسهای مسابقات فوتبال - عکسهای مسابقات والیبال - عکسهای مسابقات والیبال - عکسهای مسابقات رینگی و آزاد وبلاگ ورزشی - آموزش تمامی رشته ها - اخبار ورزشی- آموزش بوکس - آموزش جودو - مسابقات بوکس - عکسهای مسابقات بوکس - عکسهای مسابقات جودو - عکسهای مسابقات ووشو - عکسهای مسابقات المپیک - عکسهای مسابقات جهانی کشتی کج - عکسهای مسابقات فوتبال - عکسهای مسابقات والیبا - گران قیمت ترین دستکش بوکس جهان
وبلاگ ورزشی - آموزش تمامی رشته ها - اخبار ورزشی- آموزش بوکس - آموزش جودو - مسابقات بوکس - عکسهای مسابقات بوکس - عکسهای مسابقات جودو - عکسهای مسابقات ووشو - عکسهای مسابقات المپیک - عکسهای مسابقات جهانی کشتی کج - عکسهای مسابقات فوتبال - عکسهای مسابقات والیبا
گران قیمت ترین دستکش بوکس جهان

قیمت این دستکش 20.500,00 $ است!

نظر دادن رو یادتون نره


نوشته شده توسط admin در سه شنبه 1388/04/02

لینك مطلب نظر بدهید

مختصری از طناب زنی _ طناب زنی برای همه

در مورد پیدایش طناب زنی بین محققین اختلاف نظر می باشد بعضی از محققین معتقدند كه طناب زنی در یونان باستان آغاز شده و بعضی بر این باورند كه ابتدا در چین و مصر شروع شده و سپس به سایر نقاط گسترش یافته است .

در حال حاضر میلیونها نفر زن و مرد ، پیر و جوان در تمام دنیا به طناب زنی می پردازند  و از آن لذت می برند. طناب زنی فعالیتی است كه به شكل ساده اش برای سنین حد اقل 4-5 سال و بصورت پیشرفته اش برای قهرمانان ورزشی مناسب است. در سال 1980 میلادی سازمان بین المللی طناب زنی و انجمن طناب زنی كانادا تأسیس شد و در سال 1991 میلادی فدراسیون جهانی طناب زنی تشكیل گردید .

به طناب زنی می توان به دید یک ورزش مستقل وکامل نگاه کرد که به همه افراد این امکان را میدهد که بدون پرداخت هزینه های زیاد به فعالیت بدنی سالم بپردازند.

طناب زنی فشارهای عصبی ، دلواپسی و افسردگی را كم كرده و در نتیجه اعتماد به نفس را افزایش می دهد .

فواید و مزایا

طناب زنی یك فعالیت بدنی كامل و مناسب است.

روی قلب و عروق و دستگاه تنفس اثر مثبت گذاشته.

باعث ازدیاد هماهنگی بین عصب و عضله ، سرعت ، استقامت ، چابكی و ریتم بدن می شود.

طناب زنی به بدن فرم داده و ضمن كمك به كنترل وزن بدن به بهبود وضعیت عمومی آن نیز مساعدت می كند.

موجب افزایش قدرت در عضلات بزرگ ران ، زانو ، مچ پاها و به خصوص عضلات پشت ساق پا (دوقولو) می شود.

برنامه طناب زنی عضلات مچ دستها و ساعد را تقویت می نماید.

موجب تقویت عضلات كف پائی می شود.

موجب افزایش استقامت می شود.

یك برنامه طناب زنی برای تقویت عضلات چشم ، دست و هماهنگی پاها ، چالاكی دستها و پاها مؤثر بوده و برای استقامت عضلات كمر و دستها میباشد.

ریتم و زمانبندی ورزشكار را تقویت نماید.

شتاب و مقدار جهش در پریدنها را افزایش می دهد.

سرعت و چابكی را در منطقه های كوچك بالا می برد.

هماهنگی بهترین عضلات دست و پا و چشم را بوجود می آورد.

سرعت عمل و عكس العمل را افزایش داده و حركات و ضربات پرخروش و انفجاری را تقویت می نماید .

هماهنگی و تعادل بدن را افزایش می دهد.

موجب بالا بردن سیستم انرژی هوازی و غیر هوازی می شود.

برای كنترل وزن و سوزاندن كالری در مدت كوتاه مفید می باشد.

مچ پا و زانوها را برای چرخشها ی سریع آماده می نماید.

برای اینكه ورزشكار در میادین بتواند به موقع دستورات مختلف حركتی را به عضلات خود بفرستد نیاز به اجرای برنامه طناب زنی دارد.

 بوکس و طناب زنی

طناب زنی با بوكس مترادف است و ورزشكاران بزرگ و قهرمانان برجسته این رشته از برنامه طناب زنی به عنوان یکی از برنامه های اصلی تمرین خود استفاده می كرده اند و می کنند.

بوكسورها نیاز به تمركز ، سریع دویدن ، با قدرت طناب زدن ، دوبار طناب را رد كردن و یك پا در میان حركت را انجام دادن ، دارند.

یك قهرمان بوكس نیاز به حركتهای پا دارد و خیلی برایش مهم است ، طناب زنی به پیشرفت و تقویت آن كمك می كند . اجرای برنامه طناب زنی موجب تقویت و پیشرفت حركات پا در ورزش بوكس می شود .

برنامه طناب زنی در ورزش بوكس باید به گونه ای باشد كه انرژی مورد نیاز ورزشكار را در مسابقه تأمین نماید به عبارتی شبیه سازی انجام بگیرد ، یعنی انرژی مورد نیاز در هر راند و حاصل آن ضربدر راندی كه ورزشكار در آن قراردارد توسعه برنامه طناب زنی تقویت گردد.

طناب زدن سریع و طناب زنی با طناب سنگین ، یا افزودن یک قطعه شلنگ آب و یا حتی قطعه ای لوله آب به دور طناب (جهت سنگین کردن طناب) می تواند برای تقویت آمادگی قلبی ، عروقی و انجام حركتهای انفجاری مفید باشد .

طناب زدن موجب تقویت سرعت عكس العمل ، هماهنگی ، تعادل ، ریتم و قدرت دستها و پاها و كمر و ساعدها می شود؛

موجب تقویت تغییر وضعیت یا به اصطلاح جا خالی بوكسور می گردد؛

موجب تقویت عضلات كف پائی می شود كه معمولاً بوكسورها برای بالا بردن تعادل خود به آن نیاز دارند؛

موجب تقویت موچ دست و ساعد می گردد که در بوکس اهمیت ویژه ای دارد؛

همچنین موجب افزایش استقامت و آمادگی برای مسابقه می شود؛ 

وسایل مورد نیاز

الف ) یك جفت كفش ورزشی كه كاملاً اندازه پاها باشد (بهتر است کفه آن نازک باشد و کف آن قالب پا باشد) .

ب ) لباس مناسب ورزشی كه مانع حركت آزادانه بدن و تبخیر عرق نشود .

ج ) طنابی كه سبک نباشد. قطر و سنگینی طناب به وزن و طول آن به قد افراد بستگی دارد.

د ) فضایی که از نظر ابعاد مناسب باشد و اگر بسته است بهتر است تهویه مناسب داشته باشد. بهتر است كف محلی كه در آن طناب بازی می شود ضربه گیر باشد تا به پاها صدمه ای وارد نشود .معمولاً اماكنی كه كف آنها را پاركت یا تارتان است برای طناب بازی مناسب تر است .

نحوه ی صحیح طناب زدن

لازم است قبل از شروع طناب بازی چند دقیقه حرکات کششی برای گرم كردن عمومی بدن اختصاص یابد .

در حین طناب بازی بدن باید راست نگه داشته و چشمان باز و دید به جلو باشد.

دستها باید کنار بدن قرار بگیرد.

پرش باید با سینه پا باشد.

فرود و پرش هر بار روی یک پا وگاه با هر دو پا.

فرود روی سینه پا باشد وزانوها كمی خم شود.

حركات به آهستگی شروع می شود و پس از مدتی عضلات بدن را منبسط كرده و طناب زنی با سرعت ادامه می یابد.

طناب میتواند در هر بار پرش یک یا دو بار طناب بچرخد ،بصورت ضربدری ،آهسته یا سرعتی باشد .

همچنین برای بوکسور هایی که حرفه ای تر تمرین می کنند اولگوهایی وجود دارد.

مثلا 3 دقیقه کیسه زدن و بلافاصله 3 دقیقه طناب زدن و سپس استراحت و چند دوره تکرار این تمرین.

(با تشکر از آقای کاوه ترکمان)

امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شود، با نظر دادن ما را خوشحال کنید.




برچسب ها: گران قیمت ترین دستکش بوکس جهان، گرانترین دستکش بوکس جهان، مسابقات بوکس،
نوشته شده در تاریخ جمعه 6 آذر 1388 توسط جکر

قالب وبلاگ